vineri, 12 octombrie 2012

Primii 1300 km : Constanta - Bratislava


Din primul moment în care ne-am gândit la această vacanță, acest moment fiind încă din 2011, ne-am spus că prima zi va fi destul de grea, fiind vorba de condus prin România. Prin urmare ne-am hotărât să o facem și mai grea: eu la muncă toată ziua, până la 18:30, și Mircea acasă ocupându-se de bagaje. Și mai mult decât atât am hotărât să o facem drum întins până la Bratislava, pentru a câștiga o zi.
La 18.30 ridicat fata de la muncă, comandat pizza pentru drum, făcut duș și off we go pentru 3 săptămâni și 4 ore, mai exact, într-o vacanță care s-a dovedit a fi minunată (ca dealtfel toate vacanțele noastre și ale tuturor). Pregătiți pentru un drum lung, ne-am înarmat cu cafea (din care una uitată în frigider până la întoarcere), cu mâncare și mai ales cu răbdare pentru condus pe drumurile patriei. Ideea cu plecatul târziu a fost una foarte bună, lucru de care ne-am dat seama abia la întoarcere când am decis să traversăm România pe timp de zi ( nu de alta dar am făcut 14 ore prin țară, în acest timp având avut multe momente, între Arad și Sibiu, in care stateam pe loc).


Pe undeva pe langa Fetesti (avem poze si din Romania)
Ca drum de ieșire din țară am ales varianta ce trece pe lângă Craiova, Orșova, Lugoj și am iesit pe la Sânnicolau Mare, variantă care s-a dovedit a fi cea bună deoarece în afară de câteva locuri, unde erau lucrări în desfășurare, drumul a fost lejer. Pe la 5 dimineața fiind frânti de oboseală a hotărât sa oprim într-o parcare, încurajați de faptul ca în parcare se mai aflau un tir și o mașină mică. A fost o oră de odihnă chinuită dar care și-a făcut efectul și ne-a permis să continuăm drumul. La ora 9 deja profitam de prima pauză în afara țării. Pentru cei care merg pentru prima oară cu mașina în afară va sfătuim sa vă luați vignetele de fiecare data de la prima benzinărie întălnită după graniță, nu de alta dar la gheretele de la vamă aveți șansa să plătiți bani în plus și nu are rost.
Așa că după 18 ore deja făceam primele poze cu Bratislava, obosiți dar fericiți că am reușit să atingem prima țintă din multele de pe lista noastră. Este un oraș frumușel, care nouă ne-a adus aminte de Sibiu, cu același farmec de oraș vechi, bine întreținut, o zonă istorică mai mare care are avantajul că este toată pietonală. Ne-am plimbat prin zona istorică și apoi am mâncat la Slovak Pub, un pub pe care ni-l recomandase un prieten, unde am mâncat un fel tradițional cu niște mici găluști, brânză și jumeri; ma chinui să găsesc numele dar nu reușesc, dar oricum ideea este ca a fost bun iar prețurile sunt normale (o masă cu două supe, un fel doi și două beri au fost în jur de 15 euro), ba chiar aș putea să spun ca au fost cele mai mici din întreg concediul. Pubul este foarte ușor de găsit deoarece pe toți pe cei pe care i-am întrebat au putut sa ne ajute cu sfaturi.
Piața centrală (cu niște căsuțe foarte frumoase)

Tot piața centrală din alt unghi (frumoase tare mașinuțele astea cu care sa făcea turul orașului)


Undeva în spatele catedralei (din păcate închisă când am ajuns noi)

După cum bine mi s-a zis, ținând cont de numele blogului, este esențial să apărem și noi

Deja o imagine omniprezentă în orașele turistice


Nenicul ăsta ofera un adevărat spectacol prin relația pe care o avea cu porumbelul

În momentul în care îi arăta pumnul porumbelul răspundea si dădea și el cu ciocul

Palatul prezidențial

În Slovak Pub bineînțeles



Una din cele 4 statui aflate în centrul orașului (noi am găsit doar 3)

În aceași piață în care se află teatrul național se desfășura un festival folcloric

 
După vizitat și mâncat, somnul și-a făcut simțită prezența într-un mod brutal așa că am hotărât să căutam campingul (preț și amplasare - site), iar pe drum a fost momentul în care ne-am simțit cel mai aproape, ca și atmosferă și peisaj, de România, datorită calității drumurilor și a felului în care arătau periferiile. După instalare și somn, am mai dat o tura prin oraș, care era foarte animat în centru (foarte multe cafenele si restaurante liniștite în timpul zilei erau acum pline de oameni), am văzut castelul (doar pe afară), salve de tun (de pe un vapor de pe Dunăre) și ne-am simțit ca de sărbătoarea mucenicilor datorită unei înghețate, al cărei gust era exact ca cel al mucenicilor cu zeamă (cred că sunt specifici zonei Dobrogei, dacă nu ați gustat să stiți că sunt minunați din punctul meu de vedere).
Pont : căutați pianul la care pentru a cânta nu aveți nevoie de mâini ci de picioare!

Din câte am citit castelul a fost distrus total, și începând de prin anii 60 s-a reînceput construcția sa (concluzia ar fi că dacă se vrea se poate



Primul loc în care am văzut Dunărea în concediu (în afara țării deoarece o mai vazusem la noi la Cernavodă și după aceea între Drobeta și Orșova)


Țineam minte ca am văzut 3 din cele 4, dar se pare că avem poze doar cu două din ele
După o zi istovitoare era timpul să mergem spre cort. Și din fericire nici unul din noi nu a avut probleme cu dormitul în cort, așa ca vacanța începută bine avea toate șansele să continue așa. A doua zi urma un traseu frumos de-a lungul Dunării, Melk și Hallstat (a must do).
Sfaturi utile : înainte de a ieși din România faceți plinul și evitați să mai alimentați în Ungaria deoarece e una din țările cu prețurile cele mai amri la carburant. De asemenea vigneta pentru Ungaria ar trebui cumpărată pentru o lună dacă vă întoarceți în timp, pentru că faceți o mică economie. Vigneta pentru Slovacia pe noi ne-a costat 10 euro deoarece nu au vrut să ne dea decât pe o lună, deși peste tot am citit că ar trebui să fie 5 (pierdere noi se pare). Parcarea în centrul Bratislavei a fost cea mai scumpă din tot concediul peste tot fiind 1,5 euro jumatate de oră.
P.S. : puteți vizualiza pozele în mărime naturală, dând click pe ele și intrând în galerie.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu